Iti prezentam pasii ce ar trebui facuti in caz de cumparare
Cum aleg sa cumpar un apartament sau o casa?
Iata cateva sfaturi pentru a va ajuta sa alegeti sa
cumparati cea mai buna casa sau apartament care
sa va satisfaca nevoile locative din toate punctele de vedere.
Odata ce ati stabilit cartierele in care va doriti sa
locuiti si v-ati analizat bugetul de care dispuneti pentru cumpararea
apartamentului sau casei dorite, faceti o cerere unui consilier imobiliar cu criteriile
dumneavoastra. Acesta va analiza cererea si va va trimite o oferta
personalizata cu proprietatile disponibile in conditiile descrise de
dumneavoastra.
In urma analizarii ofertei primite, va puteti decide in
baza bugetului avut care sunt apartamentele sau casele care va satisfac nevoile
ca si numar de camere. Din lista de imobile va veti putea alege sa
vizionati ofertele de case
vanzare sau apartamente vanzare cu cele mai multe caracteristici si
facilitati care satisfac cerintele in alegerea dumneavoastra.
Cand lista de oferte se reduce, luati in considerare si
tipurile de imobile: case unifamiliale, case duplexuri,
case insiruite sau apartamente. In ce tip de imobil v-ar placea
cel mai mult sa locuiti? Pe masura ce incepeti sa vizionati proprietati, o
sa tineti cont si de nevoile si gusturile personale in a va decide daca doriti
sa cumparati o proprietate noua, in care nu mai aveti de investit, o
proprietate mai veche dar aici trebuie sa acceptati finisajele existente , sau
o proprietate veche care va trebui sa o renovati.
Toti cumparatorii tin cont si de posibilitatea de
revanzare la un moment dat al imobilului care urmeaza sa-l achizitioneze.
Pentru cei care cumpara un apartament cu 2 camere, la un moment dat o sa fie
nevoie sa se mute la un apartament mai mare, cu 3 sau 4 camere, adica un
apartament cu 2, 3 dormitoare. Clientii care hotarasc sa cumpere un apartament
cu 3 sau 4 camere, la un moment dat se vor indrepta spre o casa duplex sau o
casa insiruita sau chiar casa unifamiliala.
Daca va ganditi ca la un moment dat veti revinde
proprietatea, ganditi-va sa fie un apartament sau o casa normala, sa nu fie
ceva neobisnuit. Pentru proprietatile iesite din tipar, target-ul de clienti
este limitat si restrans.
Atunci cand ai gasit casa sau apartamentul care este in
mod clar cea mai buna pentru tine, actioneaza! Nu asteptati, ca in acest timp
un alt client poate veni si sa fie mult mai hotarat decat dumneavoastra in
luarea deciziilor!
Specialistii Expert PRO Imobiliar iti recomanda sa parcurgi urmatorii pasi:
Primul pas este stabilirea pretului
final de vanzare intre parti si asigurarea de faptul ca nu exista nici o
neintelegere in acest sens.
Al doilea pas este acela de a permite cumparatorului
sa verifice actele de proprietate ale vanzatorului. Cumparatorul poate studia
actele doar in prezenta vanzatorului, la sediul agentiei imobiliare, sau la un
notar. In nici un caz nu se ofera actele de proprietate in original unei persoane
necunoscute.
Al treilea pas este semnarea antecontractului de
vanzare - cumparare, preferabil la sediul agentiei imobiliare sau la notar.
Acest antecontract este o promisiune asumata de ambele parti de a incheia in
viitor, la pretul convenit, contractul de vanzare - cumparare privind imobilul.
Prin antecontract sunt stabilite o serie de elemente extrem de importante, si
anume: pretul vanzarii - cumpararii; data - limita pana la care trebuie semnat
contractul de vanzare - cumparare final; termenul de eliberare a imobilului;
avansul platit prin antecontract; modalitatea de plata a pretului imobilului.
Antecontractul are o importanta deosebita, deoarece prin semnarea lui
intelegerea dintre parti capata valoare juridica, iar daca o parte doreste sa
nesocoteasca aceasta intelegere, cealalta parte se poate adresa cu succes
instantei de judecata.
Al patrulea pas este obtinerea de actelor,
beneficiind de sprijinul permanent al specialistilor nostri.
Al cincilea pas este semnarea contractului final
de vanzare-cumparare la notar. Ambele parti trebuie sa ia de la notar cel putin
un exemplar al contractului final de vanzare-cumparare.
Dupa semnarea contractului, cumparatorul se poate
solicita sprijinul pentru schimbarea abonamentelor la utilitati (Electrica,
Romtelecom etc.) de pe numele vanzatorului pe numele cumparatorului, in
calitatea sa de nou proprietar al imobilului.
Este obligatoriu ca tranzactia de
vanzare-cumparare sa se desfasoare respectand toate normele si procedurile
legale, in conditii de maxima siguranta pentru parți. In acest sens, verificarea
documentelor devine o sarcina pe cat de importanta, pe atat de complicata pentru un cumparator
neavizat.
Apeland la serviciile Expert PRO Imobiliar, vei
beneficia si de aceasta facilitate in cadrul pachetului personalizat pe care
ti-l vom oferi. Specialistii nostri sunt in masura sa-ti prezinte, sau sa
solicite in numele tau, lista de documente necesare pentru identificarea
apartamentului, a proprietarilor, a viciilor juridice (daca acestea exista) si
a oricaror alte aspecte pe care tu, cu siguranta ai dificultati in a le
descoperi.
· Actul de proprietate asupra apartamentului, care
poate fi dupa caz: contract de vanzare-cumpărare, certificate de mostenitor,
contract de donatie, sentinta civila definitiva si irevocabila, etc;
· Extrasul de carte funciara, care
se obtine de catre biroul notarial de la Oficiul de Carte Funciara din cadrul
Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara si este valabil 10
zile de la data depunerii cererii. Extrasul de carte funciara este documentul
care certifica datele de identificare ale unei proprietati, precum si situatia
juridica a acesteia (daca este sau nu ipotecata, daca exista sau nu interdictii
de instrainare, etc.);
· Documente care certifica faptul ca vanzatorul
nu are datorii in legatura cu apartamentul vandut (certificatul
fiscal, care se obtine de la Administratia Financiara si care confirma faptul
ca proprietarul este la zi cu darile fata de stat; adeverinta de la asociatia
de proprietari, care sa arate ca proprietarul este la zi cu plata cheltuielilor
de intretinere, de reparatii sau alte cheltuieli comune; adeverinta de la Electrica,
care sa arate ca proprietarul este cu platile la zi;
· Certificatul energetic,
document care atesta performanta energetica a cladirii, prezentarea acestuia
devenind o obligație legala a vanzatorului incepand cu 2013;
· Declarație de la primarie (dupa
caz) cu specificarea ca imobilul nu este revendicat sau notate procese in
circuitul civil, in situatia in care imobilul a fost dobandit in baza Legii 10
sau 112.
· Actele de identitate ale vanzatorilor
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Inchide