Va prezentam mai jos toate informatiile de care aveti nevoie in caz ca doriti sa vindeti o proprietate.
Primul pas este stabilirea pretului
final de vanzare intre parti si asigurarea de faptul ca nu exista nici o
neintelegere in acest sens.
Al doilea pas este acela de a permite cumparatorului
sa verifice actele de proprietate ale vanzatorului. Cumparatorul poate studia
actele doar in prezenta vanzatorului, la sediul agentiei imobiliare, sau la un
notar. In nici un caz nu se ofera actele de proprietate in original unei
persoane necunoscute.
Al treilea pas este semnarea antecontractului de
vanzare - cumparare, preferabil la sediul agentiei imobiliare sau la notar.
Acest antecontract este o promisiune asumata de ambele parti de a incheia in
viitor, la pretul convenit, contractul de vanzare - cumparare privind imobilul.
Prin antecontract sunt stabilite o serie de elemente extrem de importante, si
anume: pretul vanzarii - cumpararii; data - limita pana la care trebuie semnat
contractul de vanzare - cumparare final; termenul de eliberare a imobilului;
avansul platit prin antecontract; modalitatea de plata a pretului imobilului.
Antecontractul are o importanta deosebita, deoarece prin semnarea lui
intelegerea dintre parti capata valoare juridica, iar daca o parte doreste sa
nesocoteasca aceasta intelegere, cealalta parte se poate adresa cu succes
instantei de judecata.
Al patrulea pas este obtinerea de actelor,
beneficiind de sprijinul permanent al specialistilor nostri.
Al cincilea pas este semnarea contractului final
de vanzare-cumparare la notar. Ambele parti trebuie sa ia de la notar cel putin
un exemplar al contractului final de vanzare-cumparare.
Dupa semnarea contractului, cumparatorul se poate
solicita sprijinul pentru schimbarea abonamentelor la utilitati (Electrica,
Romtelecom etc.) de pe numele vanzatorului pe numele cumparatorului, in
calitatea sa de nou proprietar al imobilului.
De regula actele necesare vanzarii
imobilelor sunt urmatoarele:
a. Actul de identitate (B.I., C.I. sau pasaport,
dupa caz), in original si in copie.
b. Certificatul de casatorie, sau sentinta de
divort, in original si in copie (daca este cazul).
c. Actele de proprietate, in original si in
copie. Actul de proprietate poate fi un contract de vanzare-cumparare
autentificat de un notar public, un contract de donatie, un certificat de
mostenitor, o hotarare judecatoreasca, etc.
d. Documentatia cadastrala si incheierea de
intabulare.
e. Extrasul de carte funciara pentru vanzare.
Extrasul se obtine numai de biroul notarial unde se va incheia contractul de
vanzare-cumparare. Extrasul de carte funciara pentru vanzare este valabil 5
zile de la data depunerii, de catre notarul public, a cererii de eliberare, la
Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.
f. Certificatul fiscal pentru vanzare.
Certificatul fiscal se obtine de la Directia de Impozite si Taxe Locale din
sectorul unde este situat imobilul. Certificatul este valabil 30 de zile de la
data eliberarii.
g. Pentru imobilele care sunt apartamente de
bloc, este necesara si adeverinta eliberata de Asociatia de Proprietari.
Adeverinta dovedeste faptul ca proprietarul imobilului nu are restante la plata
intretinerii (formularul adeverintei se poate obtine de la firma noastra).
Adeverinta se semneaza de presedintele si administratorul blocului, se
stampileaza in trei exemplare originale.
h. Potrivit dispozitiilor Legii nr.372/2005
privind performanta energetica a cladirilor, vanzatorul trebuie sa obtina
certificatul energetic al apartamentului. In vederea obtinerii certificatului
energetic, proprietarul urmeaza sa se adreseze unui auditor atestat in domeniu
si apoi certificatul sa il prezinte cumparatorului la momentul incheierii
contractului de vanzare-cumparare, respectiv a contractului de inchiriere.
Certificatul energetic cuprinde informatii care permit cumparatorilor sa
evalueze performanta energetica a cladirii. Certificatul este insotit de
recomandari de reducere a costurilor, prin imbunatatirea performantei
energetice a cladirii.
Pentru vanzarea apartamentului tau variantele
de plata sunt multiple fiecare dezavantaj aparent pe care il prezinta oricare
dintre acestea, putandu-se transforma intr-un avantaj daca tii cont de
recomandarile specialistilor Expert PRO Imobiliar.
Variantele de plata sunt:
· plata
integrala;
· plata
prin credit bancar;
· plata
esalonata, numarul de rate putand sa difere de la un caz la altul.
Avantajul platii
integrale, il reprezinta eliminarea riscului unor intarzieri ulterioare.
Beneficiind de intreaga suma, poti investi in orice moment intr-o afacere sau
intr-o alta proprietate imobiliara, fara nicio constrangere financiara. Varianta
de plata integrala poate fi cash, caz in care vei primi intreaga suma de bani
la notar, in momentul semnarii contractului de vanzare-cumparare sau prin
transfer bancar, ceea ce poate însemna o intarziere de 2-3 zile.
Plata
prin credit bancar, poate duce de exemplu, la
intarzieri de peste o luna pana la primirea sumei de bani, ca in cazul
creditului Prima Casa, intarzieri datorate procesului de aprobare a creditului
si de acordare a finantarii.
Plata
esalonata, un plus decisiv pe care-l poti acorda cumparatorilor
in cadrul procesului de negociere, nu trebuie privita neaparat ca pe un
dezavantaj. Atat plata esalonata cat si plata prin credit bancar iti ofera o
perioada de timp suplimentara pentru a identifica cea mai buna varianta pentru
a-ti investi banii. In cazul in care suma obtinuta o vei reinvesti in achizitia
unei alte proprietati imobiliare, timpul va juca in favoarea ta, pentru ca o
investitie imobiliara necesita in primul rand timp si echilibru.
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Inchide